سکانس های پیشرفته MRI

MRI Sustainability

پایداری در MRI:

The power of less is more

حمایت از سیاره در حالی که از بیماران خود حمایت می کنید.

در Siemens Healthineers ما می خواهیم با شما همکاری کنیم تا نه تنها بر سلامتی بیماران شما تأثیر مثبت بگذاریم، بلکه به همان اندازه اطمینان حاصل کنیم که از منابع سیاره خود به طور مسئولانه استفاده می کنیم. تا سال 2030 Siemens Healthineers کربن خنثی خواهد شد و ما متعهد هستیم که به شما کمک کنیم  تا تاثیرات کربن خود را نیز کاهش دهید.

MRI نقش اساسی در تشخیص بسیاری از بیماری ها دارد و از پزشکان در سراسر جهان در مراقبت از بیماران خود هر روز حمایت می کند. با این حال، این یک واقعیت است که MRI یکی از تجهیزاتی است که انرژی بیشتری را در بخش های رادیولوژی می طلبد. در نتیجه، این وظیفه ما به عنوان Siemens Healthineers است که راه‌حل‌های فن‌آوری ارائه کنیم که تاثیرات اکولوژیکی MRI را کاهش داده و به آینده‌ای پایدارتر در مراقبت‌های بهداشتی کمک کند.

MRI سهم عمده ای در مصرف انرژی در رادیولوژی دارد.

We innovate for energy efficiency

حالت گرادیان اکو

تقویت کننده گرادیان ، مصرف کننده انرژی قابل توجهی در دستگاه MRI است. حالت شیب اکو ما به طور خودکار، تقویت کننده گرادیان را هنگامی که سیستم در موقعیت اصلی قرار دارد یا برای مدتی غیرفعال است، خاموش می کند. حالت گرادیان سازگار با محیط زیست یک ویژگی استاندارد در تمام اسکنرهای  MR  فعلی ما است.

با استفاده از حالت گرادیان محیطی، سالانه 7 % در انرژی صرفه جویی کنید.

حالت Eco Power

سرد سازی مگنت بزرگترین مصرف کننده انرژی در یک اسکنر MRI است، اما حداکثر قدرت خنک کننده ، تنها در حین اسکن و در طول ساعات کاری مورد نیاز است. حالت Eco Power ما به طور هوشمند چرخه خنک کننده آهنربا را کنترل می کند تا اطمینان حاصل شود که قدرت خنک کننده فقط در مواقع ضروری اعمال می شود. هنگامی که سیستم خاموش است یا در حالت آماده به کار است، حالت Eco Power Mode به طور موقت کمپرسور سرد را می چرخاند تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. حالت Eco Power یک ویژگی استاندارد در تمام اسکنرهای MR فعلی ما است.

  با حالت Eco Power Mode تا 12 % در انرژی در سال صرفه جویی کنید.

Deep Resolve مبتنی بر هوش مصنوعی

Deep Resolve تکنولوژی بازسازی تصویر یادگیری عمیق، برنده جایزه ما است. با Deep Resolve می‌توانید زمان اسکن را تا 60 درصد کوتاه کنید و در عین حال کیفیت تصویر را حفظ کنید. زمانی که در هر اسکن صرفه جویی می کنید برابر با انرژی است که تا 60٪ صرفه جویی می کنید! این به طور متوسط صرفه جویی قابل توجهی در انرژی در سال جمع می شود.

  با Deep Resolve تا 13 درصد در انرژی در سال صرفه جویی کنید.

اسکنر MRI ما را در زمان های بیکاری خاموش کنید.

یک اقدام ساده و در عین حال بسیار موثر برای صرفه جویی در انرژی، خاموش کردن اسکنر ما در ساعات غیر کاری است. با خاموش کردن اسکنر MRI ما از طریق منوی مربوطه در پنل کاربری، خنک سازی آهنربا تحت تأثیر قرار نمی گیرد. زمان راه‌اندازی سیستم بسیار سریع است: اسکنرهای MR کنونی ما برای راه‌اندازی به 5:30 دقیقه زمان نیاز دارند. و با استفاده از تایمر راه‌اندازی سیستم ، وقتی کارشناسان صبح به محل کار خود بازمی‌گردد، سیستم از قبل راه‌اندازی شده است. با خاموش کردن اسکنر خود در صورت عدم استفاده، تا 20 درصد در انرژی در سال صرفه جویی کنید.

ما استفاده از هلیوم را در MRI به حداقل می رسانیم

کاهش تا 37 درصد در موجودی هلیوم

 به دلیل یک آهنربا و معماری گرادیان کاملاً بازطراحی شده، موجودی هلیوم اسکنرهای MRI فعلی خود را تا 37 درصد کاهش داده‌ایم. علاوه بر این، تمام اسکنرهای MRI ما مجهز به فناوری    Zero Boil off   هستند که عملکرد طبیعی MRI را در طول عمر بدون از دست دادن هلیوم تضمین می کند و از پر کردن مجدد جلوگیری می کند.

  بدون پر کردن هلیوم برای تمام عمر

فناوری DryCool

Our MAGNETOM Free

 بستر الگوی جدیدی را در فناوری خنک کننده MRI تعریف می کند. فناوری DryCool تنها به 0.7 لیتر هلیوم مایع نیاز دارد. و به دلیل طراحی مادام العمر آب بندی شده، نیازی به لوله خروجی (quench pipe: لوله ایی برای خروج هلیوم) نیست. فقط 0.7 لیتر هلیوم مایع برای همیشه آب بندی شده است.

کاهش ، استفاده مجدد ، بازیافت

مثل روز اول نو

ما تعمیرات را با کیفیت بالا انجام می دهیم: بیش از 6000 سیستم ecoline بازسازی شده (در سایت های مشتری) در سراسر جهان نصب شده است، از جمله سیستم های MRI. ما یک فرآیند کیفیت 5 مرحله‌ای سختگیرانه را دنبال می‌کنیم، به عنوان مثال، از جمله تمیز کردن و ضدعفونی کردن، بررسی کامل اجزا و اجزای فرعی در صورت لزوم، و جایگزینی قطعات فرسوده با قطعات خدمات اصلی در مرحله نوسازی ما. ما نزدیک به 20000 لیتر هلیوم مایع را در 3 ماه از سیستم های احیا شده بازیابی کردیم. این برای پر کردن 28000 سیستم MAGNETOM Free.Max کافی است!

  96 درصد از مواد محصولات ما قابل بازیافت هستند.

این هدف ذاتی شرکت ما است: ما دسترسی به مراقبت و کیفیت زندگی را مطابق با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل بهبود بخشیم.

پایداری

طلای مایع MRI

صرفه جویی در منابع بسیار مهم است. اما چگونه تصویربرداری پزشکی می تواند به پایداری کمک کند؟

از هوا سبک تر است و به بالن ها اجازه می دهد بدون زحمت پرواز کنند. غواصان از آن به عنوان یک ماده افزودنی در مخازن گاز خود برای مقابله با ” جاذبه اعماق” استفاده می کنند، حالتی شبیه به نارکوسی بی وزنی که هنگام غواصی در زیر یک عمق مشخص رخ می دهد. ما در مورد هلیوم صحبت می کنیم. این عنصر جذاب در تصویربرداری رزونانس مغناطیسی نیز نقش حیاتی دارد.

هلیوم که بیشتر به عنوان گاز نجیب بی اثر شناخته می شود، ماده ای چند وجهی با کاربردهای متنوع است. این عنصر طبیعت رواقی خود را مدیون پوسته های الکترونی کاملاً اشغال شده خود است، به این معنی که به آسانی با مواد دیگر پیوند برقرار نمی کند. با توجه به این خاصیت شیمیایی، هلیوم گاهی اوقات به عنوان یک گاز بالابر جذاب برای کشتی های هوایی دیده می شود زیرا قابل اشتعال نیست (برخلاف هیدروژن). اگر استفاده از هلیوم را در صنعت در نظر بگیریم، این عنصر را می‌توان در هر کجا که نیاز به خنک ‌سازی بسیار زیاد باشد، یافت. در دمای 269- درجه سانتیگراد – نزدیک به صفر مطلق – به حالت مایع تبدیل می شود و این دماهای بسیار پایین اساس بسیاری از کاربردهای فنی آن را تشکیل می دهند.

Extreme cold is the key

شتاب دهنده ذرات در مرکز تحقیقات هسته ای CERN در ژنو و فناوری داخل یک اسکنر تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) یک چیز مشترک دارند: در قلب این سیستم ها، سیم پیچ های ابررسانا برای تولید یک میدان مغناطیسی قدرتمند استفاده می شود. خنک‌سازی شدید با هلیوم مایع برای عملکرد این سیم‌پیچ‌های مغناطیسی و تبدیل شدن آنها به ابررساناها ضروری است – به عبارت دیگر، برای هدایت جریان الکتریکی بدون مقاومت.  هلیوم مایع تنها سرد کننده ای است که فلزات را از مقاومت الکتریکی آنها خلاص می کند و آنها را قادر می سازد میدان های مغناطیسی قدرتمند و پایداری تولید کنند.

کاوش عمیق در فناوری MRI

ساختار یک اسکنر MRI و چگونگی ایجاد یک تصویر بالینی چند وجهی با استفاده از میدان مغناطیسی را بررسی کنید.

طلای مایع

حدود یک چهارم هلیوم مصرفی در سراسر جهان برای خنک کردن شدید آهنرباهای ابررسانا استفاده می شود و تقاضا در حال افزایش است. در عین حال، هلیوم یک عنصر کمیاب است – حداقل در اینجا در سیاره ما. این عنصر که در اثر فروپاشی عناصر رادیواکتیو مختلف در پوسته زمین تولید می‌شود، یا در سنگ‌ها تجمع می‌یابد یا در حفره‌های گاز طبیعی نفوذ می‌کند که یکی از اجزای رایج آن است. از آنجا، هلیوم توسط فعالیت های آتشفشانی به سطح آورده می شود یا باید با استفاده از تکنیک های جداسازی پیچیده از گاز طبیعی بازیابی شود.

با توجه به اینکه هلیوم منبع ارزشمندی است، منطقی است که ذخایر موجود را با احتیاط مدیریت کنیم. با در نظر گرفتن این موضوع، تلاش‌هایی در چندین زمینه نه تنها برای یافتن جایگزین‌ها، بلکه برای شناسایی راه‌های بازیافت عنصر و بالاتر از همه، استفاده اقتصادی از آن در جریان است. این همچنین در مورد کاربردهای هلیوم در فناوری پزشکی صدق می کند. بسته به نوع دستگاه، اسکنرهای MRI معمولی می توانند به بیش از 1000 لیتر هلیوم مایع برای خنک کردن نیاز داشته باشند – دلیل کافی برای کشف احتمالات جدید.

یک جهش کوانتومی در MRI

به منظور پایین نگه داشتن نیاز به هلیوم مایع تا حد امکان، فناوری‌های آینده بر روی سیستم‌های مدار بسته با هدف به حداقل رساندن جرم ذرات که نیاز به خنک‌کننده قوی دارند، تمرکز خواهند کرد. در عین حال، اجزای مغناطیسی کاملاً هماهنگ به این معنی است که سیستم به طور کلی انرژی حرارتی کمتری تولید می کند. اتصال حرارتی بسیار بهینه، عنصر نهایی این فناوری نوآورانه است و امکان هدایت فوق‌العاده کارآمد گرمای باقی‌مانده در سیستم را فراهم می‌کند. در مجموع، این اقدامات و سایر اقدامات میزان هلیوم مایع مورد نیاز را به کمتر از یک لیتر کاهش می دهد.

فن آوری های آینده برای صرفه جویی در هلیوم مایع، همچنین به نام فناوری DryCool، جرم قطعاتی را که نیاز به خنک شدن شدید دارند به حداقل می رساند.

اجتناب از نیاز به هلیوم مزایای بی شماری دارد. تاسیسات از این نظر مدرن‌تر هستند که منابع زیست محیطی با ارزش را حفظ می‌کنند و نصب فناوری‌های جدید آسان‌تر و ارزان‌تر از سیستم‌های MRI معمولی است. به عنوان مثال، این ماشین‌ها به یک لوله خروجی (quench pipe: لوله ایی برای خروج هلیوم) طولانی نیاز داشتند. هدف از این کار این بود که در صورت خاموش شدن اضطراری که منجر به فروپاشی فوری میدان مغناطیسی می شد، هلیوم سرد از ساختمان به طور ایمن و مستقیم به جو خارج شود. بسته به محل اسکنر MRI در ساختمان، نصب یک “دودکش هلیوم” از این نوع معمولاً مستلزم کار ساخت و ساز پرهزینه است – چیزی که ممکن است چندین سیستم MRI دیگر در آینده به آن نیاز نداشته باشند.

فن آوری های جدید، نصب MRI را ساده می کند. در جایی که در غیر این صورت از جرثقیل استفاده می شد، سیستم های آینده بسیار راحت تر به مقصد می رسند.

سیستم‌های MRI جدید نیز از نظر وزن و ابعاد، کوچک ‌ترخواهند بود. در حالی که نصب سیستم‌های قبلی اغلب مستلزم کار پیچیده‌ای برای باز کردن دیوارها یا سقف‌های بیمارستان بود، نوع جدیدی از سیستم به معنای واقعی کلمه از طریق درب ورودی جابجا می‌شود. این باعث صرفه جویی در هزینه می شود و همچنین می تواند راه را برای تحویل سیستم های MRI به مکان هایی که قبلاً دسترسی به این فناوری غیرممکن تلقی می شد، هموار کند.

یک توسعه امیدوارکننده برای انسان و محیط زیست به طور یکسان.

کوثر ابارشی

دانشجوی کارشناسی رادیولوژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *