تازه ها

Tim Technology

این تکنولوژی کویلی در سال ۲۰۰۳ نوسط شرکت زیمنس تولید شد و تحول مهمی در MRI به وجود آورد. در این تکنولوژی یک کویل بزرگ با تعداد کویل و کانال های زیاد استفاده می شود.

 

تا ۲۰۴ المنت کویلی و ۱۲۸ کانال دریافتی در این کویل ها وجود دارد. با استفاده از این تعداد بالای کویل، علاوه بر افزایش پوشش کویل، SNR تصویر و به تبع آن کیفیت تصویر افزایش می یابد. افزایش سرعت و کیفیت تصاویر توسط این تکنولوژی استقبال خوبی از این تکنولوژی را رقم زد. این تکنولوژی یک کیفیت تصویر عالی را همراه با ۴۰% کاهش زمان اسکن ارائه می کند. استفاده از این تکنولوژی تصویربرداری از ناحیه ی بزرگی از بدن را بدون نیاز به  جابه جایی کویل و در نتیجه انجام اسکن های بیشتر در طول زمان معین به ارمغان می آورد.

 

 

این کویل ها علاوه بر گیرندگی سیگنال، فرستنده ی پالس RF نیز هستند و حتی نسبت به فرستنده های معمول از طراحی ارسال پالس بهبود یافته تری برخوردارند و پالس های RF بهینه و دارای میدان B1 یکنواخت تری تولید کرده و ارسال می کنند. همچنین طراحی پالس RF در این کویل ها قابل استفاده برای تصویربرداری های پیشرفته ای مانند ZOOM it است.

این کویل ها توسط تعداد زیاد المان های کویلی، تا طول ۲۰۵ سانتی متر از بدن را بدون نیاز به  جابه جایی کویل تصویربرداری می نمایند.

استفاده از این کویل ها نیز به دلیل پوزیشن واحد آن ساده تر است.

امکان تصویربرداری موازی برای افزایش سرعت اسکن به واسطه ی المنت های کویلی و کانال های دریافتی متعدد در دو جهت با امکان انتخاب R-FACTOR بالا فراهم است.

مزایای بالینی این روش شامل:

  1. تصویربرداری با قدرت تفکیک فضایی بالا و زمان اسکن پایین توسط CAIPIRINHA در مناطقی که نیاز به حبس تنفس برای تصویربرداری وجود دارد
  2. تصویربرداری از مناطق با میدان دید بسیار بزرگ مثل آنژیوگرافی محیطی

 

 

تهیه کننده: جناب آقای جمله

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *