تازه ها

SIEMENS biomatrix

هر بیمار ویژگی های جسمی و مشخصه های فیزیکی خاص خود را دارد. این ویژگی های فیزیکی و زیستی هر بیمار و تنوع در آن و روش برخورد تکنولوژیست با بیمار و سیستم MRI گاهی اوقات باعث ایجاد خطا در تصویربرداری از بیمار می شود. پس باید به این ویژگی ها توجه شایانی داشته باشیم. برای تبدیل این چالش به یک موقعیت، سیستم بیوماتریکس زیمنس تمامی این تنوع را برای تصویربرداری توسط دستگاهش پذیراست:

  • توسط سنسورهایش هر نوع چالشی را قبل از به وجود آمدن پیش بینی می کند.
  • توسط تیونرهای بیوماتریکس با ویژگی های جسمی بیماران تطابق می یابد.
  • توسط اتصالات و تجهیزاتش جریان کار تصویربرداری بیمار را سرعت بخشیده و مراقبت از بیمار را قبل، در حین تصویربرداری و پس از آن در بخش MRI بهبود می بخشد.

 

سنسورهای بیوماتریکس مجهز به سیستم نمایش نحوه ی تنفس بیمار می باشد. توسط این سنسور ها در صورت مشاهده ی عدم کنترل تنفس توسط بیمار، امکان استفاده از تکنولوژی تصویربرداری بدون حبس تنفس زیمنس مثل Compressed Sensing GRASP-VIBE فعال می شود. به این صورت قبل از شروع تصویربرداری می توانیم استراتژی تصویربرداری از هر بیمار را به راحتی تعیین کنیم و نیازی به بستن تجهیزاتی مثل نویگیتورها نیز احساس نمی شود.

 

تنوع در فیزیک بیماران مختلف باعث به هم ریختگی یکنواختی میدان مغناطیسی می شود و آرتیفکت های خاص خود را به دنبال خواهد داشت. تیونرهای سیستم بیوماتریکس که در ارتباط با کویل های سیستم می باشند، با توجه به ویژگی های فیزیکی بیمار، شیمینگ لازمه را انجام داده و از این به هم ریختگی جلوگیری می کند و اشباع چربی را که تکنیکی بسیار حساس بهیکنواختی میدان مغناطیسی است بسیار بهبود می بخشد و کیفیت تصویر  سکانس هایی همچون Whole body DWI را نیز بهبود می بخشد.

 

بیماران با قد وزن و ویژگی های فیزیکی متفاوت و توانایی تحرک متنوع، در حمل و نقل و روند انتقال بیمار نیز باعث کاهش سرعت این روند می شوند. با استفاده از تجهیزات و اتصالات سیستم بیوماتریکس این روند بهبود وسیعی می یابد و هر نوع بیماری به راحتی به بخش منتقل شده و برای تصویربرداری آماده می شود.  این سیستم توسط تجهیزات خاص خود پوزیشنینگ بیمار نیز بسیار تسهیل و تسریع می کند. همچنین چون فیزیک بیمار توسط سیستم شناخته می شود، برای پوزیشنینگ نیاز به دانش آناتومی دقیقی وجود نخواهد داشت و با انتخاب اورگان، سیستم بیمار را اتوامتیک سانتر می کند.

 

 

برای آشنایی با سیستم این تکنولوژی دیدن ویدئو زیر را از سایت یوتیوب پیشنهاد می نمائیم:

https://www.youtube.com/watch?v=M2BPb5bTJf0

 

 

تهیه کننده: جناب آقای جمله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *