تازه ها

PHILIPS MR COILS

part 1:  dStream Flex L coil

 

امروزه استفاده کردن از کویلهای flex  در آزمایشات ام آر آی متداول شده است . از مزیتهای این کویلها بکارگیری آنها در جاهاییست که کویلهای  حجمی توانایی قرار گرفتن در آن منطقه را ندارند ویا به علت شرایط positioning  بیمار امکان استفاده از کویل حجمی وجود ندارد .

مهمترین عدم مزیت کویهای  flex  یا سطحی , پایین بودن مقدار سیگنال به نویز در آنها  و همچنین یکنواخت نبودن سیگنال در تمامی قسمتهای تصویر و پایین بودن مقدار FOV  میباشد .

فیلیپس با معرفی کویل dStream  flex L  علاوه بر رفع محدودیتهای فوق کارایی بسیار بالایی را در کویلهای flex ایجاد کرده است .

این کویل شامل دو دایره بزرگ است که دارای fov  ( میدان دید ) ۲۰ سانتی متر میباشد و از آن میتوان تصویربرداری از اندامهای بزرگ مثل زانو وشانه  استفاده کرد . شکل خاص این کویل به اوپراتور این امکان را میدهد که در تمامی شرایط که حتی نمیتوان از کویلهای حجمی استفاده کرد از این کویلهای flex بخوبی استفاده نمود مثلا در بیمارانی که زانو قفل شده و در حالت semiflexion  قرار دارد .

 

همچنین این امکان در این کویلها وجود دارد که بتوان  با استفاده از parallel imaging  زمان اسکن را کاهش داده و رزولوشن بالایی ایجاد نمود ( استفاده از آپشن dsense  )

۸ کاناله بودن این کویلها این امکان را میدهد که با استفاده از آپشن dsense  به مقدار زیادی زمان اسکن را کاهش داد تا بتوان در تصویربرداری از بچه ها از این کویل استفاده کرد .

 

تصویر فوق با استفاده از کویل flex گرفته شده است . رزولوشن بالای تصویر در نتیجه استفاده از ماتریکس بالا مشاهده میشود . به علت fov  بالای این کویل حذف چربی بصورت یکنواخت در تمام قسمتهای تصویر وجود دارد.

در جدول زیر مشخصات  کویل  dstream flex L را مشاهده میکنید :

 

تهیه کننده: جناب آقای منصور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *