تازه ها, سکانس های پیشرفته MRI

Turbo Suite

تنظیم سرعت در MRI

با افزایش روزافزون آزمونهای بالینی MRI، نیاز زیادی برای بهره وری بهتر از آن احساس می شود. البته نباید فراموش کرد، این موضوع نباید به قیمت افت کیفیت تصاویر به دست آید. سیستمهای جدید امروزی زیمنس برای کمک در این زمینه، از راهکارهایی برای کاهش زمان اسکن با حفظ کیفیت تصویر استفاده کرده اند. تکنولوژی TURBO SUITE یکی از این موارد است. این تکنولوژی به خواسته های کلینیکی شما پاسخ های مناسبی می دهد. همچنین این تکنولوژی ترکیبی از تکنیک های کاهش زمان اسکن را به کار می گیرد تا زمان تمامی سکانسهای یک پروتکل خاص را کاهش دهد. توسط Turbo Suite قادر خواهید بود تمامی سکانس های آزمون را شامل تمامی کنتراست ها (,T1, T2…) و صفحات (axial, coronal, …) و تصویربرداری دینامیک و استاتیک با ۵۰%  زمان اسکن کوتاه تر تصویربرداری نمایید.

 

سه بسته ی تکنولوژی مورد استفاده در توربو سوئیت، تصویربرداری موازی، چندمقطعی و compressed sensing منحصر به فرد هستند که توسط آن به نیازهای بالینی پاسخ داده شده است.

این تکنولوژی آینده تصویربرداری MR را تحت تاثیر قرار داده و افزایش سرعت تصویربرداری دراماتیکی را به وجود آورده است.

 

 

ضروریات توربو سوئیت:

اهرم ضروری برای انجام این تکنولوژی کویلهای با دانسیته المنتی بالا و تکنیک های منحصر به فرد تصویربرداری موازی هستند که زمان انجام آزمون های روتین را به ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کاهش میدهد. با توربو سوئیت، یک آزمون وسیع نورولوژیک شامل: TOF با رزولوشن بسیار بالا در ۱۰ دقیقه قابل انجام است. در آزمونهای MSK سه بعدی با استفاده از روش CAIPIRINHA تمامی کنتراست های مورد نیاز بالینی در ۱۰ دقیقه تصویربرداری می شوند. همچنین به کمک CAIPIRINHA در آزمونهای تنه، زمان مورد نیاز حبس تنفس برای یک آزمون با رزولوشن بالا، ۵۰درصد کاهش یافته است.

 

دستاوردهای این تکنولوژی:

  1. آزمونهای روتین در زمان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قابل انجام است.
  2. تصویربرداری سه بعدی با رزولوشن بالا صورت می پذیرد.
  3. این تکنولوژی با پلتفرم نرم افزار  syngo MR XA استاندارد شده است.
  4. استفاده از تکنولوژی Simultaneous Multi-Slice و compressed Sensing GRASP-VIBE و Cardiac Cine و امکان تصویربرداری بدون حبس تنفس و دینامیک کبد

 

تهیه کننده: جناب آقای جمله

منبع: وبسایت شرکت زیمنس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *